A Lambda Szinkroncsoport
Demeter Kornél (Hungy) |
- jelenetkoordinátor, animátor, textúrafestő |
|
Demeter Kornél 1978-ban született.
Életének első húsz esztendejét a Tiszakécske melletti Kerekdombon töltötte.
Tanulmányait a Kecskeméti Kereskedelmi Szakközépiskolában végezte, de a szakmában eltöltött kilenc év után úgy döntött, végleg felhagy a kereskedelemmel.
Időközben érdeklődése egyre inkább a számítástechnika, azon belül is a 3 dimenzió világa felé fordult.
2005-ben indult első vállalkozása határozottan a 3 dimenziós látványtervezés köré épült, majd 2007-ben egy online építőipari magazint indított,
amelynek eredményeként ma több szakmai honlap és nyomtatott magazin számára publikál cikkeket havi rendszerességgel.
A látványtervezéstől sem fordult el, megrendelései révén napi szinten használ különböző 3D-s és 2D-s alkalmazásokat,
folyamatosan kutatva a kreatív, innovatív megoldásokat.
A Half-Life univerzumával 2004-ben találkozott először a Half-Life 2 révén,
azóta igyekszik minden játékot és MOD-ot kipróbálni, ami ehhez a világhoz tartozik.
Maga is készít módosításokat - a Half-Life 2 Episode One és Episode Two játékokhoz a közelmúltban fejezte be komplett magyar nyelvű textúráit.
Feladata a Lambda Szinkroncsoportban a játékban szereplő jelenetek felépítése a nyersanyagból.
E munka során a magyar szinkronnak megfelelően igazítja és finomhangolja a karakterek mimikáját, gesztusait.
A magyar textúrák egy részét is ő készíti el. |
Gajdács András (Draut) |
- hangmérnök, animátor, textúrafestő, programozó |
|
Gajdács András 1989-ben született, és a Békés megyei Újkígyóson nőtt fel.
Világéletében komolyan foglalkoztatták a természettudományok és a komplex, nehezen átlátható rendszerek, illetve azok vizsgálata,
ezért középfokú tanulmányait a békéscsabai Trefort Ágoston Villamos- és Fémipari Szakképző Iskolában folytatta, 'elektronika/elektrotechnika'-szakirányon.
Érdeklődési köre az évek során egyre inkább a fizika tudománya köré csoportosult, így először a Budapesti Műszaki Egyetem 'fizika BSc'-szakára,
majd Villamosmérnöki- és Informatikai Karára jelentkezett, melynek jelenleg ötödéves, immáron mesterszakos hallgatója.
A szinkroncsoportban betöltött szerepéhez nagyban hozzájárult a több mint egy évtized alatt szerzett széleskörű informatikai tapasztalata.
A Half-Life - mint történet és mint játék - komoly hatást gyakorolt rá.
A Szinkroncsoportban az ő feladata a nyers hangok feldolgozása és általában a jelfeldolgozás, részben a textúrák átfestése,
a különféle automatizálási munkák és az egyéb sokrétű programozói teendők ellátása. |
Szabó Krisztián (Cristian Calhoun) |
- szinkronrendező, vágó, hangmérnök |
|
Szabó Krisztián 1977-ben született Székesfehérváron.
Ugyanitt zenei általános iskolába majd zenei művészeti gimnáziumba járt.
Útja aztán a Pécsi Művészeti Szakközépiskola 'szolfézs-zeneelmélet, zeneszerzés'-szakára vezetett.
Tanulmányait később a Pécsi Tudományegyetem 'ének-zene, karvezetés'-szakán fejezte be.
Évekig részese volt a székesfehérvári Vörösmarty Színház 'Musica Regia' nevezetű nyári programsorozatának,
amelynek keretei között különböző operákban, egy operettben és egy daljátékban is szerepelt.
A 2004-ben megalakult 'León y Valencia' együttesének énekese.
Krisztián jelenleg Kínában él, ahol továbbra is napi szinten dolgozik a Half-Life 2 magyar változatának mihamarabbi megjelenésén.
A Half-Life-ot életének meghatározó játékaként tartja számon.
Feladatai a Szinkroncsoportban a különféle munkálatok koordinálása mellett a szinkronszínészi gárda összeválogatása, a felvételek szervezése és a munka a színészekkel; később a hangzó nyersanyag megválogatása, megvágása, s adott esetben a megfelelő hangeffektek kikeverése is.
A jelenetkoorináció során amellett, hogy dramaturgiai javaslatokkal segíti András és Kornél munkáját, az ő feladata a karakterek immáron magyar mondatainak pontos időzítése, illetve a többiekkel együtt a szinkronnak megfelelően igazítja, alakítja a karakterek mimikáját, gesztusait, figyelve a Valve által elhanyagolt részletekre is. |
Lip Synch Unit (LiSU)
A Lambda Szinkroncsoporton belül a LiSU feladata a játékban szereplő karakterek ajakmozgásának a magyar hangokkal való szinkronizálása, vagyis annak az animációnak elkészítése, hogy egy-egy modell látványra is magyarul beszéljen.
|
Gál Patrik 1998-ban született Szolnokon. Érettségijét is itt, a Verseghy Ferenc Gimnáziumban szerezte 2017-ben.
Jelenleg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mérnökinformatikus szakán tanul.
12 évet járt a szolnoki Bartók Béla Zeneiskola kürt tanszakára, ahol az évek során kiemelkedő megyei szintű és országos eredményeket ért el.
2009-ben érdeklődni kezdett a fizika és az informatika, azon belül is a robotika iránt, mely területen szintén komoly sikerek birtokosa.
Korábban többek között ezért is kezdett el foglalkozni a valós fizikával rendelkező játékokkal, melyek sorában éppen a Half-life 2-nek úttörő szerepe van.
A Half-Life volt életében az első játéksorozat, amely igazán lebilincselte őt, s amint felfigyelt rá, hogy magyar szinkron készül a 2. részhez, nyomban belépett a lambdások Facebook-csoportjába.
Később az alkotó csapatba is jelentkezett, ahová tehetsége, precizitása és szorgalma nyomán hamar felvételt nyert.
|
Papp János (Don NudliJani) |
|
|
Papp János 1995-ben született Debrecenben, és egész életét a cívis városban élte le.
Középiskolai tanulmányait a Debreceni Vegyipari Szakközépiskolában folytatta.
A 2014-es érettségi után felvételt nyert a Debreceni Egyetem Természettudományi és Technológiai Karának Matematika szakára, melynek jelenleg is aktív hallgatója.
Jövőjét az alkalmazott matematika irányába tervezi.
2015 nyarára vegyésztechnikusi képesítést is szerzett.
Iskolai tanulmányai mellett párhuzamosan 2008-tól 2014-ig a Simonffy Emil Zeneiskola elektroakusztikai részlegén jazz-zongora-szakot végzett.
Foglalkozik zeneszerzéssel, illetve átiratok komponálásával, mely opuszokat az éppen aktuális zenekarával, különféle formációival csiszolnak koncertképesre.
A Half-Life világába 2005-ben csöppent bele, mikor is rajtakapta édesapját, hogy a Half Life 2-vel játszik.
Azóta János is megszállottja a játéknak és az egész Half-Life-univerzumnak.
Korábban Demeter Kornél magyar textúracsomagját tesztelte;
így került közelebb a Lambda Szinkroncsoporthoz, ahová jó megfigyelőkészsége, a fonémákhoz való remek érzéke, hallása és szorgalma nyomán került be.
|
|
Szabó Sándor 1990-ben született, jelenleg Pusztaszabolcson él. Középiskolai tanulmányait a székesfehérvári
Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskolában végezte kéttannyelvű informatika szakon.
Ezen idő alatt merült bele jobban a számítógépes játékok világába, és hamar kedvencei közé került a Half-Life 2,
az akkoriban kiválónak számító grafikája és lebilincselő játékmenete miatt. Bár az angol nyelvet kiválóan ismeri,
több videojátékot játszott már végig szinkronizálva. Tapasztalata szerint igazán minőségi szinkron
a nagyobb címekhez eddig nem készült. A különböző "lövöldözős" stílusú játékok miatt komolyabban elkezdték érdekelni a lőfegyverek.
Az informatikai pályával szakítva fegyverműszerésznek tanult. Szenvedélyes hobbijai a vadászat és a sportlövészet.
A Szinkroncsoport munkásságát 2010 óta követi állandó figyelemmel, és 8 év után elérkezettnek látta az időt,
hogy maga is hozzátegyen a produkcióhoz. Sándor igen igényes és precíz ember, munkabírása és munkatempója is példás,
így nem kérdés, hogy a csapatban van a helye.
|
- - -
Lengyeltóti Kristóf (Róka) |
- marketingigazgató |
|
Lengyeltóti Kristóf 1991-ben született Pécsen, és a tőle nem messze fekvő Szentlőrincen nőtt fel, ahol művészeti általános iskolába járt és képzőművészetet tanult. Később a pécsi Simonyi Károly Szakiskola és Szakközépiskolában végzett elektrotechnika-szakon. Idővel felköltözött Budapestre; itt az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki karára jelentkezett villamosmérnöki szakra. A videojátékok világának alapos ismerete hozzásegítette, hogy a 'MondoCon' nevű keleti popkultúra fesztiválon a videojáték-részleg szervezője és technikai vezetője legyen. Hobbija a számítógépes játékok moddolása, fordítása és szinkronizálása, amit saját csapatával is folyamatosan művel.
A Half-Life-univerzum valamennyi játékát alapműnek tekinti, és életének egy fő kiteljesedését jelentette, amikor 2011-ben a Valve Sofware felkérésére csatlakozhatott a Portal 2 fejlesztési munkálataihoz mint szoftverlokalizátor. Szintén 2011 óta szervezi a 'Half-Life 2 HUN' Facebook-csoporton belül a Lambda Szinkroncsoport éves nyári közösségi találkozóit. A jövőben a csapat marketinges feladatainak oroszlánrészét is Kristóf végzi majd. |
Kapcsolat: | |
A magyar szöveghez az f.i. csoport korábbi munkáját nagy részben vettük alapul;
nekik ezúton is szeretnénk külön köszönetet mondani érte.
További fordítások, valamint a szöveget revideálta: Gajdács András és Szabó Krisztián.
|
Oldalunkat támogatja a
|